Glovo, FoodPanda și Takeaway – aplicații prin care restaurantele livrează mâncarea acasă sau la birou – au fost sancționate de Protecția Consumatorului. Potrivit autorităților, gențile în care era transporată mâncarea erau spălate în căzi de baie și nu păstrau temperatura optimă pentru alimente.

Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului au verificat cele trei firme după ce au primit mai multe sesizări de la bucureșteni.

În cazul Food Panda, inspectorii au descoperit că gentile în care se transporta mancarea erau curatate cu servetele umede si alcool sanitar. Aceasta modalitate este nesigura si ar trebuie sa exista o procedura de curatare a gentilor care sa se aplice cu strictete, susține ANPC. Food Panda a primit însă un advertisment.

Cei de la Glovo au fost sancționați cu o amendă de 5 000 de lei. Recipientele cu alimente nu erau sigilate înainte de a fi introduse în gențile curierilor și nu existau condiții pentru păstrarea temperaturii optime, potrivit ANPC.

Cea mai mare amendă de 10 000 lei-takeaway.com. Chiar dacă transportă alimentele calde nici această societate nu sigilează recipientele cu mâncare. În plus, compania avea un comportament incorect față de consumator.