Grupul Orange anunță astăzi rezultatele financiare pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2020, disponibile la 30 iunie.

În intervalul aprilie-iunie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 242 de milioane euro. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cifra de afaceri este în scădere cu 10%. Evoluția negativă este determinată de scăderea semnificativă a vânzărilor de echipamente și de o scădere moderată a veniturilor din servicii, scăderi înregistrate în contextul crizei COVID-19.

La 30 iunie 2020, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.540.600 de clienți, în scădere cu 1.8% comparativ cu finalul T2 2019.

Serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra la finalul lunii iunie peste 528.000 clienți, în ușoară creștere faţă de T2 2019, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 365.900 de clienți, în creștere cu 15% față de aceeași perioadă din 2019.

Orange a continuat investițiile în infrastructură, în trimestrul 2 al acestui an fiind oferit acces la conectivitate 4G+ în 815 de noi localități, pentru un număr de peste 1.1 milioane de locuitori din localitățile nou acoperite și din localități care au beneficiat de lucrări de densificare a rețelei. La finalul lunii iunie, 59.63% din populația țării avea acces la viteze 4G+.

Prezența 4G a fost și ea extinsă, astfel încât, la finalul celui de-al doilea trimestru, aceasta acoperea 98.86% din populația țării. Apetitul clienților pentru date mobile a generat o creștere de peste 40% a consumului în T2 2020 comparativ cu T2 2019.

În trimestrul 2 al acestui an, Orange a extins reţeaua 5G si în Timișoara, completând lista orașelor în care reţeaua Orange este deja disponibilă: București, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Otopeni și Voluntari.

De asemenea, în trimestrul 2 al acestui an a fost extinsă și reţeaua proprie de fibră optică. La 30 iunie 2020, rețeaua Orange de fibră optică era disponibilă la nivel național în 106 localități.

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe segmentul B2B, în trimestrul 2 al anului 2020 a fost înregistrată o creștere de 22% a veniturilor din internet fix, susținută de extinderea rețelei proprii de fibră optică și a capacității retelei 4G+.

De asemenea, companiile au căutat soluții de conectivitate menite să le ajute să rămână aproape de clienții, de angajații și de partenerii lor, aspect vizibil prin creșterea interesului pentru serviciile de ICT și pentru soluțiile ce facilitează telemunca – Cloud, platforme colaborative, soluții de securitate cibernetică, Call Center si Contact Center – linie de business care a înregistrat o creștere de 55% față de T2 2019.

În contextul fără precedent generat de criza COVID-19, serviciul Orange Money a înregistrat un număr record de tranzacții, depășind 1 milion de tranzacții în trimestrul 2 al acestui an, de 5 ori mai multe față de T2 2019. Baza de utilizatori a Orange Money a înregistrat o creștere de 58% în T2 2020 comparativ cu T2 2019, ajungând la peste 222.000 clienți la 30 iunie 2020. Totodată, în perioada aprilie – iunie 2020, numărul de accesări ale aplicației Orange Money a crescut de 3,5 ori comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.