Prin intermediul unui comunicat transmis Europa FM, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) își exprimă ”dezamăgirea cu privire la decizia Guvernului de a trimite în Parlament proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), nefiind o atitudine pro business prin care administrația să fie un partener al mediului de afaceri. În plus, amplificată cu măsurile protecționiste din vestul Europei impuse prin Pachetul Mobilitate ar putea conduce la falimentul industriei de transport rutier. Dacă se vor adopta cele mai importante modificări propuse prin proiectul de lege pentru modificarea legii RCA, respectiv abrogarea prevederilor ce limitează cheltuielile administrative și de vânzare ale poliței de asigurare ce pot fi incluse de către asigurători în calculul tarifelor de primă (în acest moment plafonate la 25%) și eliminarea obligației ASF de reglementare a modului de calcul al tarifelor de primă, a criteriilor de risc, a indicilor de încărcare, a coeficienților de majorare şi/sau corecție ori alte instrumente de ajustare a tarifelor de primă, atunci se vor recrea condițiile dezechilibrelor grave în piața RCA și tarifele vor crește accentuat pentru toți deținătorii celor 8,2 milioane de vehicule din România, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice.”.

UNTRR solicită Guvernului și Parlamentului României ca Legea 132/2017 să nu fie modificată, să transmită Comisiei Europene o analiză fundamentată privind situația pieței RCA din România cu accentuarea motivelor practice pentru care nu este benefică o schimbare a legislației și să vină cu măsuri suplimentare pentru a evita întoarcerea la situația de criză din perioada 2015-2016.

În luna septembrie, un proiect de lege ​privind modificarea Legii asigurării obligatorii de răspundere civilă auto – RCA (Legea 132/2017) a fost publicat de Ministerul Finanțelor Publice (MFP), după ce Comisia Europeană a avertizat România privind posibile încălcări ale unor directive europene. Printre modificările propuse se numără schimbarea modului de funcționare a „asiguratului cu risc ridicat”, eliminarea obligației ASF de a reglementa modul de calcul al tarifelor de primă, dar și abrogarea prevederilor ce limitează cheltuielile.