Uniunea Transportatorilor cere Guvernului să renunţe la măsura obligatorie de plasare în izolare 14 zile a şoferilor care vin din Italia si Germania. Acesta afectează companiile de transport internațional de marfă și persoane, arată reprezentanții operatorilor din domeniu. Se solicită și suspendarea ratelor pentru firmele care au luat vehicule prin credite și suspendarea ratelor ipotecare pentru angajații firmelor afectate.

Câtă vreme Italia nu interzice accesul camioanelor şi nu a oprit producţia şi comerţul pentru că ar intra imediat în colaps, nici România nu trebuie să facă acest lucru, arată Uniunea Transportatorilor, care atrage atenția că  inclusiv şoferii români care au revenit în România din Italia sau Germania au fost puşi în autoizolare.

Măsura afectează în lanț mai multe domenii, spun operatorii: fără cursele absolut necesare, am ajunge la o lipsă a mărfurilor, unele unități de producție s-ar închide iar comerțul s-ar reduce considerabil.
Reprezentanții transportatorilor amintesc că România se confruntă oricum cu o lipsă de șoferi, deficitul estimat în prezent fiind de 45.000 de şoferi profesionişti pentru vehiculele de transport marfă şi pentru cele de transport persoane cu mai mult de 8 locuri.
În ce privește transportul rutier naţional de persoane, numărul de pasageri a scăzut cu 50% în această perioadă. Transportul rutier de mărfuri intern nu este afectat, în timp ce pentru transportul rutier de mărfuri internaţional scăderea generală este estimată la aproape 15%.
În aceste  condiții, Uniunea Transportatorilor solicită Guvernului  suspendarea plăţii creditelor pentru firmele care au luat transport persoane în rate pe întreaga perioadă în care e suspendat transportul regulat de persoane către Italia și suspendarea plăţii contribuţiilor sociale de către firmele afectate.
 
De asemenea, se dorește suspendarea plăţii creditelor ipotecare pentru angajații firmelor de transport aflate în dificultate.