Nielsen Romania a realizat un studiu în mediul urban, cu femei cu vârste cuprinse între 18 si 65 ani, și a analizat în detaliu obiceiurile de utilizare și cumpărare a produselor de îngrijire și înfrumusețare, precum și modul cum se raportează femeile la aceste categorii.

Din studiul Nielsen “Impactul COVID-19 asupra obiceiurilor de înfrumusețare” reiese că 43% dintre femeile participante la cercetare au suferit o reducere a veniturilor iar o parte dintre ele chiar și-au pierdut locul de muncă.

Izolarea la domiciuliu și purtarea măștilor medicale au dus la reducerea utilizării produselor de machiaj, chiar dacă nu toate categoriile de produse de machiaj au fost afectate în egală măsura.

Curățarea și ingrijirea/ tratamentul tenului sunt activități recurente ce au fost mai puțin afectate – peste 90% din femei au continuat să foloseasca astfel de produse cu o frecvență similară sau mai mare față de ceea ce faceau în trecut.

Îngrijirea/ tratamentul tenului este aria în care 6 din 10 femei sunt dispuse să investească mai multe resurse financiare pentru produse de calitate. În schimb, curățarea pielii este segmentul în care se fac cele mai multe compromisuri – doar 13% consideră ca aceste produse merită o cheltuială mai mare.

O altă arie de compromis au fost magazinele de unde s-au achiziționat produsele de îngrijire și înfrumusețare care, pe perioada restricțiilor de circulație, au fost și ele afectate. 4 din 5 femei au declarat că au făcut cumpărături numai din magazinele aflate în apropierea locuinței, în timp ce 57% au apelat mai des decat înainte la cumpărături online pentru produsele de îngrijire.

În același timp, 66% din femei spun că au simțit lipsa plimbărilor prin magazine, iar majoritatea au declarat cî, odatî cu ridicarea restricțiilor, își vor relua multe din obiceiurile anterioare de a apela și la servicii profesionale de înfrumusețare.

Studiul Nielsen “Impactul COVID-19 asupra obiceiurilor de înfrumusețare” a fost făcut pe un eșantion de 800 de femei, cu vârste cuprinse între 18-65 ani, reprezentativ pentru mediul urban. Datele au fost colectate în perioada 28 mai – 8 iunie 2020, prin chestionare autoadministrate aplicate online.