Într-un comunicat de presă transmis duminică seara, STS face publice mai multe date statistice legate de 112, dar şi de aplicația 112, ajunsă în centrul atenției după imposibilitatea localizării unui apel la numărul de urgență în cazul tragediei produse în Caracal.

„Urmare a solicitărilor primite, referitoare la numărul apelurilor recepționate la numărul de urgență 112, vă informăm următoarele:

Pentru prima dată de la înființarea Serviciului de urgență 112, în anul 2019, numărul apelurilor non-urgente a scăzut sub 50%. Numărul total al apelurilor primite la Serviciul de urgență 112 de la începutul anului până la data de 01.07.2019 este de 5.715.753, dintre care 2.989.280 au fost apeluri urgente și 2.726.473 au fost apeluri non-urgente.

În perioada 20.07.2019 – 31.07.2019, la numărul unic de urgență 112 s-a înregistrat un număr total de 403.886 apeluri, din care 192.751 au reprezentat apeluri non-urgente.

În perioadele solicitate spre informare, respectiv 20-25.07.2019 și 26-31.07.2019, datele statistice arată că la numărul unic 112 au fost efectuate:

-​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​un număr de 196.332 apeluri, din care 95.701 au fot apeluri non-urgente, în perioada 20 – 25.07.2019;

-​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​un număr de 207.554 apeluri, din care 97.050 au fost apeluri non-urgente, în perioada 26 – 31.07.2019.

Un număr însemnat de apeluri non-urgente au fost apeluri recepționate de pe cartele neidentificabile.

În ceea ce privește aplicația „APEL 112”, în momentul de față, aplicația are un total de 145.640 descărcări, astfel:

-​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​787 descărcări în perioada 20-25.07.2019;

-​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​122.071 descărcări în perioada 26-31.07.2019.

Aplicația APEL 112 are în continuare un număr mare de descărcări, cele mai multe fiind în data de 26.07.2019, respectiv 40.134.

Scăderea numărului apelurilor non-urgente se datorează în primul rând cetățenilor, care au înțeles că este important să sune la 112 doar când au o urgență.

Vă mulțumim și vă rugăm să sunați la 112 doar când aveți o urgență!”, transmit reprezentanții STS.