Aproape un sfert dintre români au redus şi bugetul cheltuit cu ocazia sărbătorilor pascale dar jumătate au declarat că vor cheltui aceeaşi sumă ca anul trecut. Poate unul dintre motivele pentru care românii au decis să stea acasă de sărbători, ar putea fi preţurile mai mari la cazare. 40% dintre respondenţi au declarat că au observat acest lucru şi spun că preţurile au crescut comparativ cu anul trecut.

Asta nu înseamnă că, aşa cum este tradiţia, masa de Paşte nu va fi plină de bunătăţi. Cozonacul, vinul şi prăjiturile nu vor lipsi de pe masa celor mai mulţi dintre români, la fel ca şi drobul sau carnea de miel. Unii dintre ei preferă însă să pună pe masa de Paşte şi carne de porc, de vită sau curcan.17% dintre ei chiar vor înlocui vinul cu şampanie.

În timp ce aproape 44% dintre români spun că au un buget de sub 500 de lei pentru sărbătorile de Paşte, doar 14% dintre ei au un buget care depăşeşte 1.000 de lei. Mare parte din sumă merge către bunătăţile pentru masa de Paşte – peste 66% vor cheltui între 100 şi 500 de lei.

Puţin peste 13% dintre ei spun chiar că bugetul pentru masa de Paşte este sub 100 de lei şi doar 3% plănuiesc să cheltuiască peste 1.000 de lei pentru asta.

Cum bugetul pentru sărbători nu este foarte mare, cheltuielile sunt drămuite cu atenţie. Astfel că 35% dintre români nu cumpără de obicei cadouri de Paşte sau au renunţat să mai facă asta. Cei care totuşi au pus bani deoparte pentru asta, îşi îndreaptă atenţia mai mult spre familie (28,34%) sau copii (14,74%).

Pentru că săbătorile sunt un prilej pentru reduceri şi promoţii, românii se uită cu mare atenţie la oferte. Aproape 37% dintre români sunt mulţumiţi şi foarte mulţumiţi de promoţiile de Paşte şi doar puţin peste 15% nu sunt deloc mulţumiţi de ofertele comercianţilor. Ca să conteze, o reducere trebuie să fie peste 30%, spun aproape 60% dintre români. Cel mai mult, românii sunt atraşi de reducerile şi promoţiile la alimente, în proporţie de peste 66% şi apoi de cele la excursii în ţară.

Concluziile provin dintr-un sondaj comandat de Provident realizat în perioada 28 martie – 9 aprilie pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1.588 de respondenţi. Comparativ cu anul trecut, numărul celor care preferă să petreacă 1 mai acasă a crescut cu peste 20 de puncte procentuale.