Primele concluzii ale anchetei interne privind accidentul feroviar din Teleorman arată că mecanicul de locomotivă nu a frânat. Trenul s-ar fi oprit doar pentru că a intrat în coliziune cu marfarul. Frâna ar fi venit mult prea târziu. Este vorba, însă, doar de concluzii preliminare ale CFR Călători. Ancheta este făcută de Agenția de Investigare Feroviară Română și, în paralel, a fost deschis și un dosar penal.


EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Potrivit unor documente interne ale CFR Călători, studiate de clubferoviar.ro, mecanicul de locomotivă al trenului implicat în accidentul feroviar din 13 martie nu ar fi frânat înainte de coliziunea cu un mărfar. Informația a fost confirmată pentru Europa FM de directorul CFR Călători, Traian Preoteasa.

„Vina este a mecanicului 100%. S-au citit documentele de pe banda locomotivei. Mai sunt niște instalații care trebuie citite și, după care, se va face un proces verbal final”, a spus directorul CFR Călători, Traian Preoteasa.

Agenția de Investigare Feroviară Română va chestiona personalul și va face probe pentru a verifica cum au funcționat aparatele implicate în accident

Documentele publicate de clubferoviar arată că nu s-au constatat nereguli la instalațiile de frână ale locomotive și că aceasta avea toate instalațiile funcționale.

Ancheta completă este făcută, însă, de Agenția de Investigare Feroviară Română care urmează, printre altele, să chestioneze personalul și să facă probe pentru a vedea cum au funcționat aparatele implicate în accident. La final, vor fi emise recomandări pentru creșterea siguranței pe calea ferată.

Reamintim, pe 13 martie, un tren al CFR Călători a lovit în apropiere de Roșiori Nord un tren de marfă. Patru persoane au ajuns atunci la spital.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Directorul CFR Călători, despre incidentul feroviar: „Mecanicul a mers mai departe pe răspunderea lui izolând sistemul de siguranță” | VIDEO