Guvernul vrea să realizeze câteva sute de kilometri de autostradă și drum expres cu peste 3,5 miliarde de euro.

Se prevăd alte 3 miliarde de euro pentru sectorul feroviar….și 1,5 miliarde de euro pentru prima magistrală din afara Bucureștiului.

Documentul atesta că pe partea de infrastructură de Transport România se află pe ultimele locuri din UE, cu o „Infrastructură subdimensionată, depreciată, care generează blocaje în trafic și diminuări semnificative ale vitezei optime de deplasare”.

Aşa căun loc important în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă îl au investiţiile în infrastructură. Cei mai mulţi bani vor merge către infrastructura rutieră: 4 miliarde şi jumătate. Din această sumă, aproape 70% pentru câteva sute de km de autostradă și drumuri expres.

Alte 3 miliarde de euro vor fi alocate pentru căi ferate, iar 1 miliard şi jumătate de euro pentru investiţii în metrou. E vorba de prima magistrala de metrou din afara Capitalei. Cea de la Cluj.

De-asemenea, investiţiile în Sănătate, educaţie şi digitalizare – sunt direcţii principale spre care vor merge banii de la Uniunea Europeană pentru revenirea din pandemie – a spus președintele Klaus Iohannis.

Vor fi 30 de miliarde de euro, într-o primă etapă – dintr-un total de 80 de miliarde de euro în următorii 9 ani.


EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Premierul Ludovic Orban a explicat că, pe lângă acest program cu fonduri europene, România va obține și alte fonduri:

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Cele 30,4 miliarde de euro trebuie cheltuiți de România în 4 ani.