Premierul avertizează că rețeaua autohtonă de cale ferată este într-o situație critică, peste 70% având termenul depășit pentru reparații capitale.

Ludovic Orban a declarat, înaintea ședinței de Guvern, că nu a existat de-a lungul ultimilor ani aproape niciun fel de interes pentru modernizarea infrastructurii feroviare.

„Trenurile de lucru, trenurile tehnologice, le pui pe șine și după ce trece trenul ai modernizată linia de cale ferată la standarde de transport. Una din marile probleme pe care le avem, și care afectează potențialul de dezvoltare economic, este că transportul feroviar de marfă se derulează foarte lent din cauza restricțiilor existente, din cauza faptului că sunt peste 1000 de poduri și podețe care au termenul de reparație capitală depășit”, a spus șeful executivului.

Potrivit acestuia, trenurile tehnologice oferă un instrument de a crește foarte rapid numărul de kilometri reabilitați și a putea moderniza infrastructura feroviară.

”Visez să punem primul tren pe traseul spre Moldova”, a mai spus Ludovic Orban.

Premierul a precizat că, la nivelul CE, transportul feroviar este considerat ca unul prioritar care trebuie dezvoltat, deoarece oferă siguranță, confort, viteză îi deplasare fiind și ecologic și prietenos cu natura.

Potrivit lui, Autoritatea de Reformă Feroviară „bate pasul pe loc de patru ani de zile”, nefiind capabilă să finalizeze o licitație pentru achiziția de material rulant. „Vom pierde banii dacă nu se trezesc”, a mai spus Ludovic Orban.

La rândul său, ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a declarat că există aprobarea CE pentru achiziția de trenuri de lucru pentru CFR Infrastructură, astfel încât ritmicitatea pentru lucrările de reabilitare a căii ferate va fi simțitor schimbată.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.