Trenurile din România ar putea reveni la nivelul de viteză la care au fost proiectate, până în 2026, estimează ministrul Transporturilor.

Cătălin Drulă spune că se încearcă folosirea de fonduri europene alocate prin Programul Național de Reziliență și Reconstrucție.

Ministrul Transporturilor pentru site-ul Hotnews:

Dacă vă uitați pe un Mers al Trenurilor din anii ’80, lucrurile arată un pic mai bine. De exemplu, vorbim de 140 km/h pe linia București – Craiova, dar în momentul de față e dezastru.

O să mă lupt în aceste săptămâni să luăm bani pentru operațiunile de reînnoire. CFR Călători are o mie de vagoane care stau la gard și reușește să modernizeze 20 pe an. 

În acest timp se mai strică 100 care ajung la gard.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Tot cu bani din Programul Național de Reziliență și Reconstrucție se va încerca achiziționarea unor „trenuri de lucru” – cele folosite de repararea căii ferate.

Cât despre trenurile de mare viteză între marile orașe, România se poate gândi la așa ceva după 2030, apreciază ministrul Cătălin Drulă.

Avem un singur tren de lucru la Brașov, care, în condiții foarte bune, poate face (reînnoi) un km de cale ferată pe zi, dacă linia este închisă. Noi trebuie să mai achiziționăm niște astfel de trenuri de lucru. Trenurile de mare viteză, cred că sunt obiectiv pentru următorul deceniu.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.