Mâine vor avea loc din nou negocieri între conducerea companiei TAROM și reprezentanții piloților. Discuțiile de astăzi s-au încheiat fără nici un rezultat concret, de aceea e nevoie de continuarea lor. Reamintim, zeci de zboruri TAROM interne și externe au fost anulate astăzi, după ce mai mulți piloți nu s-au prezentat la serviciu, pretextând probleme de sănătate. În realitate, pare o formă de presiune, în condițiile în care, în această perioadă, se renegociază contractele collective de muncă.

Alexandru Anghel, purtător de cuvânt TAROM: „A fost programată o nouă întâlnire pentru marți, 9 iulie, la prânz”


EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Din punct de vedere legal, compania TAROM nu are înregistrat vreun conflict de muncă. Este în același timp o situație specială de presiune și într-un context în care compania TAROM se află în plin proces de restructurare. Compania a arătat deschidere, chiar dacă nu este în desfășurare un proces de negociere a contractului colectiv de muncă. sunt doar discuții normale între colectivul de angajați și management pentru rezolvarea acestor probleme fie operaționale , fie de salarizare. A fost programată o nouă întâlnire pentru marți, 9 iulie, la prânz”, a spus Alexandru Anghel, purtător de cuvânt TAROM.

Ce se întâmplă cu pasagerii zborurilor anulate deja?

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Pasagerii zborurilor anulate… pentru ei s-a oferit rerutare, fie reporgramare în funcție de disponibilitate. Trebuie ținut cont și de faptul că este o perioadă estivală cu o încărcare foarte mare pe transportul aerian. Ceea ce înseamnă că nici opțiunile de rerutare nu sunt foarte multe, dar unde au existat disponibilități acestea s-au făcut. Apoi reprogramările pentru zilele următoare, pentru alte zboruri. Sau rambursarea costului biletului”, a mai spus Alexandru Anghel.

Alexandru Anghel, purtătorul de cuvânt al TAROM, spune pentru Europa FM că nu există informații despre noi zboruri anulate pentru ziua de marți, 9 iulie. Dacă piloții nu vor veni la serviciu, pasagerii vor fi anunțați în timp util – a mai declarat el

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Alexandru Anghel, TAROM: „Până acum avem cumulate 25 de anulări care au avut loc azi. Deocamdată nu avem informații noi despre anularea unor noi curse sau întârzierea lor”.

Liliana Nicolae, Europa FM: Nu aveți nicio garanție că alți piloți se vor declara inapți?

Alexandru Anghel, TAROM: „Dacă vom avea cazuri în care piloții se declară inapți vom anunța foarte rapid, pentru că este această responsabilitate de a anunța către pasageri ca ei să-și poată reorganiza planurile de deplasare sau pentru a-i ajuta să reprogramăm”.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Haos pe Aeroportul Otopeni. Zeci de curse TAROM, anulate după ce piloții s-au declarat „inapți de zbor”. Compania anunță „o situație fără precedent” | AUDIO