Dacă ați fost internat în vreun spital de stat românesc în ultimii ani, statistic vorbind, sunt 80% la sută șanse să fiți mulțumit de ce ați văzut și ce ați trăit pe propria piele. Asta o arată rezultatele oficiale, asumate de Ministerul Sănătății, în condițiile în care, după externare, ar fi trebuit să primiți prin sms un chestionar legat de calitatea serviciilor medicale.

Și acum vine întrebarea… ați primit un astfel de chestionar? Mai degrabă nu, o arată tot datele defalcate ale Ministerului. Ceva mai mult de 6 pacienți dintr-o sută l-au completat. Și mai avem o întrebare… la externare vi s-a cerut numărul de telefon? Dacă nu, nici nu ați fi avut cum să primiți prin sms chestionarul respectiv.

Cum în România sunt spitale în care nici măcar un pacient externat dintr-o mie nu a completat chestionarul, rezultatele aparent bune la nivel național sunt, totuși, discutabile. Pe lângă întrebările privind curățenia sau calitatea actului medical, la final, pacienții sunt intrebați dacă li s-a cerut șpagă. Doar 3 la sută au răspuns „DA”, dar și aici, rezultalele sunt discutabile. Ascultăm un reportaj de Victor Marin.


EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.