Reprezentanţii ISU Gorj au făcut public pe pagina de Facebook un apel telefonic primit în urmă cu câteva zile, de la un bărbat care le-a cerut ajutorul pentru că sughita de 10 minute.

După ce a mentionat ca nu suferă de vreo afectiune, și a primit indicatii să bea un pahar cu apă, bărbatul a insistat să fie ajutat de echipajul ISU.

Dispecerul: Încercaţi să beţi o gură de apă şi vă rugăm să reveniţi cu un apel pe numărul 112 doar dacă vă simţiţi rău!

Apelantul : – Şi cum? nu vine nimeni să mă vadă?

Dispecerul: -Simptomele dumneavoastră nu reprezintă o urgenţă medicală! Vă repet că puteţi reveni cu un apel pe 112 doar dacă vă simţiţi rău!

Apelantul: – Dacă mi se întâmplă ceva, voi o să răspundeţi! (…)

Dispecerul: – Întotdeauna ne asumăm răspunderea pentru ceea ce facem! Vă mulţumim pentru “urări” şi nu uitaţi să beţi o cană cu apă! O zi frumoasă!

În postarea de pe Facebook, reprezentantii ISU Gorj spun că în timul unei astfel de conversatii, există posibilitatea ca un alt om, să aibă cu adevărat nevoie de ajutor.

Potrivit acestora, există multe astfel de apeluri, iar cei care lucrează în dispecerat încearcă mereu să facă diferenţa între o adevărată situaţie de urgenţă şi apelurile nejustificate.