Consiliul Național al Elevilor cere Ministerului Educației și Cercetării ca în comisia de concurs pentru funcțiile de inspectori școlari să se afle un elev, cu rol de observator.

„Întrucât metodologia de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de inspector școlar general, inspector școlar general adjunct din inspectoratele școlare și de director al casei corpului didactic se află în consultare publică, Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației și Cercetării să includă în această metodologie obligația ca în comisia de concurs să se afle un elev delegat din partea consiliului județean al elevilor, cu rol de observator”, conform CNE.

Potrivit sursei citate, această măsură ar atrage după sine creșterea gradului de implicare a elevilor în procesul decizional – întrucât aceștia sunt beneficiarii direcți ai sistemului. aspect considerat prioritar în Strategia de tineret a Uniunii Europene pentru perioada 2019-2027.

„Tinerii sunt sub-reprezentanți în procesele de luare a deciziilor care îi privesc, deși angajamentul lor este crucial pentru democrație. Ei au nevoie de acces la infrastructură în comunitățile lor pentru a le fi sprijinită dezvoltarea personală, culturală și politică. (…) Mai mult decât atât, având în vedere faptul că procesul de ocupare a funcțiilor de inspectori școlari este unul sensibil, urmare a multiplelor acțiuni de politizare a sistemului educațional, ne dorim ca un elev, un beneficiar direct al sistemului, care are abilitatea de a gândi critic și de a privi obiectiv situațiile din jurul său, să poată fi parte a acestei comisii care are un rol important în stabilirea conducerii microsistemului educațional la nivel județean.