2Performant.com, platformă de afiliere și influencer marketing, preconizează că 2019 este primul an în care, de Black Friday, cumpărăturile pe mobil le vor surclasa pe cele de pe desktop.

Procentul vânzărilor pe mobil din valoarea totală a comenzilor online a crescut susținut în ultimii ani printre magazinele online partenere 2Performant.

Dacă în 2017, de Black Friday, proporția a fost 31% mobil vs 69% desktop, în 2018 a ajuns la 46% mobil vs 54% desktop. Iar repartiția de pe tot anul 2019 este 43% desktop și 57% mobil din valoarea vânzărilor.

De Black Friday 2018 (15-18 noiembrie), românii au accesat reclamele magazinelor online mai mult de pe mobil (64%), dar au cumpărat mai mult și de valori mai mari de pe desktop. Comanda medie a fost de €59,34 plus TVA – €70,96 pe desktop, €49,94 pe mobil.

Trendul în ceea ce privește traficul mobil cu intenție comercială s-a menținut tot anul 2019, situându-se în medie la 72% pe primele 3 trimestre din 2019. Comanda medie este însă în continuare mai mică pe mobil decât pe desktop. Acest lucru poate fi o consecință a faptului că nu toate magazinele oferă încă o experiență ideală de navigare pe mobil.

În plus, o mare parte dintre vânzări se face în timpul orelor de lucru, când românii sunt mai degrabă în fața PC-urilor.

În ceea ce privește valoarea medie a comenzii plasate, prin monitorizarea acestei platforme, IT&C a condus topul (185,86 euro), fiind urmat de automotive (99,58 euro), respectiv casă & grădină (96,74 euro).

Primele 5 cele mai mari comisioane câștigate de afiliați au fost pentru vânzări din categoriile electronice, beauty, parfumuri & produse cosmetice și casă & grădină.

Cele mai mari comenzi de Black Friday 2018, prin rețeaua 2Performant, au fost:

● O comandă de 20 de telefoane Huawei, în valoare totală de 15.851,97 euro plus TVA.
● Pe locurile 2 și 3 s-au situat aparate foto profesionale, în valoare de 3.320 euro și 3.058 euro plus TVA .
● Pe locul 4, un Apple Macbook pro vârf de gamă care a costat 2.611 euro plus TVA.