Închiderea traficului pe Valea Oltului trebuia anunțată din timp publicului și operatorilor economici de pe acest traseu paneuropean, spune comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean. Aceasta spune că autoritățile române aveau timp să cumpere sisteme inteligente de avertizare a șoferilor. Acestea oferă informații legate de rutele alternative și despre starea traficului pe acestea.

Adina Vălean: „Ceea ce ar fi de dorit este utilizarea sistemelor de transport inteligent care să permită informații în timp real pentru rute alternative”


EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„E de înțeles că orice construcție de infrastructură nouă presupune astfel de șantiere care blochează circulația pe o anumită rută. Ceea ce ar fi de dorit este utilizarea sistemelor de transport inteligent care să permită informații în timp real pentru rute alternative, digitalizare, hărți interactive astfel încât cei care au de ajuns din punctul A în punctul B trebuie să știe care sunt alternativele și care este situația traficului pe această alternativă”, a spus Adina Vălean.

Adina Vălean: „E mult loc pentru România să se dezvolte în ceea ce înseamnă digitalizarea măcar a informației pentru transportul rutier”

Adina Vălean mai spune că aceste sisteme inteligente, finanțate cu bani europeni, pot fi utilizate și în zonele cu circulație foarte intensă, cum ar fi Valea Prahovei.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Ultima discuție pe care am avut-o apropo de aceste sisteme inteligente de trafic a fost pentru Valea Prahovei. Nu am înțeles de ce nu au luat pentru Valea Prahovei un sistem inteligent de trafic astfel încât în lipsa infrastructurii efective sau până se termină lucrările cu centuri ocolitoare și așa mai departe să existe informație în timp real pentru ca oamenii să știe la ce să se aștepte, care sunt orele în care traficul este fluid și cât durează așteptarea și așa mai departe. Aici e mult loc pentru România să se dezvolte în ceea ce înseamnă digitalizarea măcar a informației pentru transportul rutier”, a spus Adina Vălean.

Adina Vălean: „CFR nu este una dintre cele mai performante companii. Cunoaștem care sunt lipsurile, am auzit care sunt promisiunile”

Comisarul European a vorbit și despre transportul feroviar din România. CFR nu este cea mai performantă companie de stat, dar va trebui să facă investițiile necesare pentru ca până în 2030 pe calea ferată din România să se circule cu 160 de km/h pe calea ferată.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Conform legislației europene, există obligativitatea ca până în 2030 toateculoarele principale de transport feroviar să fie la standarde europene. Asta înseamnă 160 de kilometri la oră. România a primit peste 950 de milioane de euro special pentru calea ferată. CFR nu este una dintre cele mai performante companii. Cunoaștem care sunt lipsurile, am auzit care sunt promisiunile. Eu nu pot să vă spun în acest moment decât că există o obligație, o prioritate a Uniunii Europene pentru că e un transport sustenabil și mult mai profitabil”, a mai spus Adina Vălean.

Sursa foto: Europa FM

Citește și: Au început defrișările pe Valea Oltului. Circulația în zonă, deschisă de 2 ori pe zi pentru muncitori / CFR pune în circulație trenuri suplimentare | AUDIO | VIDEO