Contractul privind proiectarea și execuția obiectivului de investiții ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă București”, un proiect în valoare de 398 milioane de lei, a fost semnat marți.

Ministrul a afirmat că „nu se pune problema finanţării, banii există” iar constructorul poate începe lucrările cât mai repede. Deşi perioada de proiectare este de două luni, ministrul se aşteaptă ca procedura să fie finalizată în maxim 3 săptămâni, întrucât constructorul a specificat că proiectul tehnic este gata şi necesită doar avizarea şi autorizaţia de construire din partea Ministerului Transporturilor.

Lucrarea va avea în total 3,95 kilometri şi este împărţită în trei zone: teresamentul, care va avea 600 de metri, zona de urcare pe viaduct de 900 de metri şi viaductul propriu-zis de 1.500 de metri. Proiectul include staţia Otopeni şi intereferează viitoarea construcţie a unei linii de metrou.

Gheorghe Popescu, consilierul ministrului, prezent la eveniment, a îndemnat la optimism, spunând că până la data de 30 martie 2020, lucrările la Aeroportul Băneasa vor fi gata, chiar înainte de startul turneului UEFA 2020. „Putem face multe lucruri în România, putem face lucrări de cale ferată, autostrăzi. Trebuie doar să ne dăm mâna şi să nu ne mai punem beţe în roate”, a concluzionat acesta.

Până în aprilie anul viitor ar trebui finalizate lucrările atât la dublarea liniei de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești, cât și la racordul căii ferate cu Terminalul 1 al aeroportului.

Până acum, banii alocați pentru legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni sunt pentru revizuirea studiului de fezabilitate.

Lucrările sunt programate să dureze 14 luni din momentul în care se dă ordinul de începere. Ca să fie gata în aprilie anul viitor ar fi trebuit să fie semnat contractual cel târziu în luna martie.

Calea ferată care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord din Capitală va trece peste DN1. Practic se va devia de la linia ferată Bucureşti-Otopeni, prin construirea unui pod feroviar, iar apoi linia de cale ferată va fi continuată, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni.